Marketing jest nieodzownym elementem strategii zarządzania nowoczesnym gospodarstwem roślinnym. Jego skuteczne wykorzystanie pozwala na budowanie przewagi konkurencyjnej, lepsze zrozumienie rynku i konsumentów oraz zwiększenie efektywności działania gospodarstwa. W obliczu rosnącej konkurencji i zmieniających się oczekiwań konsumentów, producenci roślinni, którzy inwestują w marketing, zyskują znaczącą przewagę na rynku. Budowanie własnej marki tak naprawdę jest ważne jak nigdy dotąd, nie ważne jaką branżą się zajmujemy, możliwość zaprezentowania swojej pracy w odpowiedni sposób zawsze buduje nam w życiu przewagę. Powiedzieć, że rozwój sztucznej inteligencji nam dużo rzeczy w tym aspekcie ułatwił to tak jakby nie powiedzieć nic, postęp ten wręcz wywrócił stół i zmienił totalnie zasady gry. Obecnie mamy wręcz nieograniczone możliwości budowania własnej marki zmniejszając drastycznie tego koszty jednocześnie, a jedynie co musimy poświęcić to swój czas na naukę obsługi narzędzi AI. Nasze narzędzia podzielimy na 3 główne sekcje, które połączone razem doskonale się uzupełniają: generowanie grafik, generowanie głosu, awatarów i efektów dźwiękowych oraz praca z modelami językowymi do generowanie tekstu. Na początku przede wszystkim powinniśmy się skupić na pracy z modelem językowym ChatGPT, który pomoże nam z opracowaniem całej marki od podstaw, od dyskusji nad nazwą marki, po pomysł na logo, planie promowania marki, hasłach promocyjnych, kończąc na dobraniu palety barw dla naszych stron czy etykiet.
Zanim jednak przejdziemy do praktyki, należy zwrócić uwagę na fundamentalną zasadę pracy, szczególnie z modelami jezykowymi jak jest np. ChatGPT. Praca z tego typu modeli to jak praca z żywym człowiek, czym bardziej nasze polecenia są szczegółowe tym większa szansa, że ktoś (człowiek) lub coś (AI) wykona to zadanie lepiej. Nie możemy oczekiwać od sztucznej inteligencji, że rozbudowanie zadanie wykona perfekcyjnie po bardzo wydaniu bardzo ogólnikowego polecenia składającego się z kilku słów. Z tego względu zachęcam również do przeczytania na dobry początek pracy, krótkiego wprowadzenia do pracy z sztuczną inteligencją.